Nihayet Sıcak Asfalt…

Yıllar sonra İlçemizin uzak Mahalleleri sıcak asfalt gördü.

Yıllar sonra İlçemizin uzak Mahalleleri sıcak asfalt gördü ve ilk kez sıcak asfaltla karşılaştılar.

Bazı Mahallelerde kısa kısa daha önce sıcak asfalt çalışmaları yapılmıştı fakat ilk kez 8 Mahallenin yararlandığı (Dikmen Grup yolu) sıcak asfalt çalışması Sakarya Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılıyor.

2014 Yerel seçimleri ile Sakarya Büyükşehir Belediyesi sınırlarına dâhil olalı yaklaşık 3,5 yıl geçti.

Yapıldı yapılacak derken geçen yıl yetişmedi denilen sıcak asfalt çalışmaları nihayet Dikmen Yamaçlı Mevkiinden başlayarak Dikmen Grup yolunu takip ederek Karadere Mahallesine kadar (18Km) yapılırken sizler bu yazıyı okurken bitmese bile çok az kalmış olacak.

Köy Hizmetleri, Özel İdare ve Sakarya Büyükşehir Belediyesi sınırlarına dâhil olduktan 3,5 yıl sonra gelen ve 8 Mahalleye hitap eden Dikmen Gurup yolu sıcak asfalt ile tabii ki ve bölgede yaşayan insanları sevindirdi. Çünkü bölge insanı hizmete aç kalmıştı seçim zamanları hatırlanmak istemiyorlardı.

Birde şunu hatırlatayım, Dikmen Grup yolu ismi kamuoyunu yanıltmasın. Sanki tüm hizmet Dikmen Mahallesine yapılıyor gibi aklınıza gelmesin. Dikmen Mahallesi, Sakarya’nın son ve sınır Mahallesi olduğu için Dikmen grup yolu olarak geçiyor ve bu yol 8 Mahalleye hitap ediyor.

Daha önceki yazılarımda ve şifahen bir toplantıda Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Zeki Toçoğlu’nu Dikmen Mahallesine davet etmiştim ve her ne kadar haberim olmasada Dikmen Mahallesini ziyaret ettiler, kendilerine teşekkür ediyorum.

Davet etmemin en önemli maksadı kullanılan Dikmen Grup yolunu görmesi ve geçtiğimiz haftalarda yapılan Aksu Mahallesi Kız Kalesi mevkiindeki çökmek üzere olan duvar idi. Ziyaretlerinde yolu ve çevreyi inceleme fırsatı buldular.

Bölgemizdeki yol durumu Zeki Başkanımıza muhakkak anlatılmıştır fakat yerinde görüp incelemesi ve işlerin hızlanması bakımından daha iyi olur düşüncesi ile davet etme gereksinimi duymuştum. Dikmen’i ziyaret ettikleri ve Grup yolu sıcak asfalt çalışmalarına başladıkları için yol ile ilgili kimin emeği geçmiş ise Başkanlarımızdan ve sıcak Asfalt çalışması yapan işçisine kadar herkese teşekkür ederiz.

Dikmen Mahalle Muhtarı Menderes Ayvaz yapılan çalışmalar nedeniyle Hendek Belediyesi uzak Mahalleler Koordinatörü M.Nedim Alkan’a plaket taktim ederek gelecek olan hizmetlerin habercisi olması dileklerini belirtti.

Hendek Belediyesi de Temmuz ayı itibarı ile asfalt atağına geçti. Her ne kadar Dikmen Grup yolu Sıcak asfalt olsa da Mahalle içi yollar halen bozuk ve Hendek Belediyesini bekliyor. Aciliyeti olan Mahallerin yapılmasının ardından inşallah bu yollarda yapılacaktır.

Burası Yayla…

23 Temmuz Pazar günü Dikmen Yaylasında Şehitlik Mevlidi vardı, bende katıldım.

Zirvede bulunan Şehitlik (1725m) Sakarya’nın en yüksek noktası. Doğal olarak 11.30 gibi zirveye çıktık ve zirveye çıktıktan sonra Hendek Belediye Başkanımız İrfan Püsküllü gelmiş. Kendilerine bizleri onurlandırdıkları için teşekkür ediyorum. Ben zirveden inene kadar programının yoğun olduğundan dolayı erken ayrılmışlar. Kendilerinin geldiğini ben görmediğim için yetkili kişilerde beni uyarmadılar onun içinde Şehitlik haberi içinde kendilerine yer veremedim.

Tam zirveye çıktım, yaşlı bir amcamız beni yakaladı ve şu yolların halini görmüyor musun dedi. Bu yolları çek diyerektepki gösterdi. Döndüm zirveye gelen araçlara baktım traktörler,minibüsler,hatta otomobiller gördüm. Amcamız her halde Dikmen Mahallesiyle Dikmen zirvesini bir tutuyor. Çünkü zirveye ancak bir etkinlik olursa çıkıyorsun. Bende döndüm kendisine burası Yayla cevabını verdim.

Belki bana kızdı fakat yine söylüyorum, burası Yayla, lüks yeri değil. Dikmen Mahallesini çok iyi bilen bir kişi olarak söylüyorum, eve lazım olan Camiye haram misali Dikmen Mahallesinde en az 25-30 yıldır uğranmayan Mahalle içi yollar mevcut. Bu yaşlı amca her halde alışmış düzgün yola, başka yerlerin yollarının ne durumda olduğunu bilmiyor her halde. Dikmen Yaylasının zirvesininde Sıcak Asfalt olmasını istiyor, ama dedim ya burası Yayla bırakalım da Yaylaya geldiğimiz belli olsun…

Sakarya Büyükşehir Belediyesine ve bir kez daha Dikmen Grup yolu çalışmaları için emeği geçen herkese teşekkür ediyor ve Hendek Belediyesinin de başlatmış oldukları yol bakım ve Sıcak Asfalt çalışmalarını Adaletli olarak İlçemizin tüm Mahallelerine yaymalarını bekliyoruz.